Grindhouse - ÄNTLIGEN!!!

Nu äntligen!
Fick nyligen mina smutsiga fingrar på den japanska utgåvan av Grindhouse, alltså den med de nerklippta versionerna och alla faketrailers. Har snällt hållit händerna på täcket när det gällt att se de längre versionerna av Planet Terror och Death Proof. Jag ville såklart se Grindhouse först.

Ett långt år
Det har varit en lång väntan, lite över ett år faktiskt. De längre versionerna har både hunnit ha biopremiär och släppts på DVD. Men jag har tittat bort, försökt tänka på annat och hållit för öronen när andra berättat om filmerna. Allt för att få ut så mycket som möjligt ur min första Grindgouse-Trip.

Inte spoila känslan
Jag ville tänkte "vad fan hände nu?" när delar ur filmerna saknades och helt ologiska saker hände. Jag vill även få tänka "aha, det var det som hände där" när jag sedan ser de längre versionerna. Denna extas i Rodriguez/Tarantino-himlen skulle inte gått att uppnå ifall jag hade följt med strömmen och sett de längre versionerna först. Så jag behöver antagligen inte säga att det var värt väntat?

Oklippta versionerna
Nu har jag de längre versionerna framför mig och efter att jag sett dem lovar jag er att berätta om allt som går att berätta om det här kanonpaketet.

Kommentarer
Postat av: The Royal

Duktig du var som kunde hålla dig, själv är jag en svag människa och kunde inte låta bli!

2008-06-10 @ 15:14:48
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0