The Never Endning SAW

Sjunde halvvägs inne
I och med premiären av SAW IV hade sidan "Bloody Disgusting" en liten chat med huvudpersonen Tobin Bell under gångna E3 mässan. Enligt honom är det inte helt omöjligt att vi kommer att bli pinade med ännu tre filmer i serien. Han bekräftar att del sju och åtta är i diskussionsstadiet hos producenter och skapare. Bell påpekar att som vanligt beror det självklart på hur den senaste filmens intäkter ser ut. Del sex är i alla fall klar och den sjunde filmen är för närvarande halvvägs till mål.

Många pusselbitar saknas
Att den åttonde filmen skulle vara den absolut sista vill inte Bell kommentera desto mer på. Han säger dock att ordet "final" är ett mycket relativt ord inom nöjesbranschen. Även efter en åttonde film finns det många pusselbitar som fortfarande inte sats på plats.


Slutat titta
Själv slutade jag titta på de här filmerna efter att jag sett trean. Ettan var ett klart mästerverk och ligger högst upp på betygskalan för min del. Därefter sjönk betyget kraftigt för de två senare. Men vad vet jag? Om det nu är så mycket folk som går och ser de här filmerna att det funderar på att göra ännu en åttonde film, kanske man borde ge dem en andra chans. Fast jag vet att jag kommer att bli besviken.

Här nere är följer en liten intervju med "the SAW IV crew" om den kommande filmen som har premiär 23 oktober 2009.


TMN Exclusive Interview

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0