Filmböcker?

Funderat på att köpa filmböker?

Jag tycker det skit kul att bläddra och läsa i böcker som handlar om olika filmer. Det kan vara en samling av gamla filmposters, biografier eller bara recensioner av de bästa filmerna från en viss tid eller genre.

Något som jag däremot inte har tyckt att är så värst ?skit kul? är att hitta alla dessa helt fantastiska böcker. Men efter att ha snubblat över en helt fantastisk guldgruva som rent utsagt svämmar över av filmrelaterade böcker, spenderar jag mina dagar bläddrandes (dräglandes) igenom alla dessa hundratals titlar som erbjuds på bokplus.fi. speciellt dyra är de inte heller.


Vad sägs om;

American Gothic
Följer 60 år av skräckfilmens historia i the US and A.


The Godfather Book of Wisdom
Utförlig skildring av hela historien.


Frank Miller?s ?Sin City?
Utforskar filmen fullt ut och innehåller fotografier från filmen och produktionen samt intervjuer med skådespelarna och smakprov av serietidningen


Movies of the 20?s ? 90?s
Jurgen Müllers berömda boksamling med en bok för varje årtionde, innehållande de bästa filmerna från just de åren. Ingående information med mycket bilder, rekommenderas!


Trash: The Graphic Genuis of Xploitation Movie Posters
En härlig samling av bisarra och skräckinjagade exploitations-films-poster. En måste för Grindhouse fantaster.


?Fast and the Furious? The Official Car Guide
Bilder och grundlig information om bilarna i filmerna.


The Illustrated History of Movie Through Posters
Mera film posters, här hitter vi en boksamling som har en salig blandning av gamla hederliga posters. Allt från B-Filmen och skräck till krigsfilmer och Cowboys.


The Greatest Car Chases of all Time
Titeln säger väl det mesta i detta fall. En bok som redogör de coolaste och häftigaste biljakterna som beskådats på den vita duken.



Jag hoppas att jag fått upp ögonen för er som inte hade en aning om att ?sådanahär? böcker ens existerade. På bookplus.fi hittar ni hundratals av andra mycket intressanta böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0